Dojmy z konce Dragon Age: Inquisition

"It ends here!"
Tak jsem dohrál nejnovější Dragon Age paní Müllerová.

Probít se ke konci mi trvalo zhruba 34 hodin - autoři slibovali na hlavní linii 20-40 hodin, což zjevně nelhali. S tím, že jsem chtěl vidět konec co nejdřív, protože v dnešní internetové době je vyhýbání se spoilerům docela těžký quest. Snad se mi to povede i tady...

Inquisition se viditelně vracela hratelností i zpracováním ke kořenům prvního Dragon Age, které končilo velmi epickou bitvou, jež měla zatím nejlepší zpracování konce, který dle mého nejlépe reflektoval ze všech Bioware her hráčův průběh hrou. I Mass Effecty, KOTOR i to DA II končily nějakou epickou bitvou. Tak nějak jsem to očekával i od Inquisition. A ono prd...

I v průběhu hry nabízí příběh několik epických bitev, včetně dobývání obrovské "nedobytné" pevnosti, ale samotný konec, kdy se hlavní hrdina střetne s arcizlounem je nečekaně naprosto komorní. Žádná obrovská bitva, kdy inkvizitor včele svých vojsk vyrazí vstříc zlu. Být to film tak řeknu, že jim při natáčení došly na velké scény peníze...

Na konci velkolepého dobrodružství by jeden čekal i ten velkolepý konec, ale on prostě nepřijde.

Dat feels, dat memories...
Ani předním není žádná velká dojemná scéna, jako byla na konci DA:O v Denerimu. Zde mně první Dragon Age opravdu dostalo a vzbudilo ve mně emoce, jaké se žádnému zábavnímu médiu snad už nepodařily (i když konec ME3 byl docela blízko). Teď bohužel nic takového v DA:I pořádně není.

A podobně jako po konci DA:O následuje pak bujará oslava na počest vítězství. V Origins však byla povedenou a pěknou tečkou za skončeným dobrodružstvím, v Inquisition působí "laciněji" než poslední bitva.

A dokonce chybí i tradiční trademark Bioware RPG - "End is near? Fuck me, right?!"

Na konci je však i vidět snaha tvůrců připravit si dvířka na další pokračování - ať již přímo dalších dílů, DLC či snad oldschool věci jménem datadisk?



Rozhodně nechci říkat, že konec Inquisition je špatný, to v žádném případě. Jen je prostě jiný, než jsem od něj očekával, že bude. Ale skoro jsem se opět poplakal dojetím, o tom žádná.

Comments

  1. Konec je ohromny zklamani. Cloveka to ani neupozorni, ze jde do finale, zadny "dodelejte questy, jde se do finise", proste prijme misi a najednou je po vsem. Ty ohromny armady mi chybely uz jen proto, ze se clovek snazi desitky hodin slozit co nejvetsi alianci... jen aby pak celil Zlu sam se svoji obvyklou partou? Jaky ma pak smysl delat nejaky aliance? Kde jsou ty slibene unikatni konce, kdy zalezi na nasich rozhodnutich? Ta hra jako takova se mi libila moc, ten konec pusobi vazne spichnutej na posledni chvili. Vlastne me to ani nezklamalo, jako spis nasralo! :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. To "dodelejte questy, jde se do finise" ti to napíše, když tu finální misi "přijemš" na war table :)

      Delete

Post a Comment