10 věcí co mě serou na Dragon Age: Inquisition

Judgement Day.
I když je dle mně Dragon Age: Inquisition velmi dobrá hra, jak jsem sám psal v prvních dojmech, tak má několik much. Přestože jsem si hru jako celek náramně užil, některé mně opravdu sraly.

Už v úvodních dojmech jsem si stěžoval na zmizení možnosti běhat pomocí držení obou tlačítek myši. Ten systém byl jednoduše geniální a nechápu proč zmizel. Člověk tam mohl nudné běhání z místa Á do Bé řešit jednou rukou a druhou jíst, podpírat si hlavu, škrábat na kolenou, whatever. Ovšem v Bioware řekly ne... :(

Z nějakého důvody zmizel i "autoattack". Tedy aby postava útočila, je nutné držet levý myšítko či R. Nemusí se ani mačkat, stačí držet. Navíc když se odzoomuje do taktického režimu, postava už útočí automaticky. Akorát taktický režim je tak dementně udělaný, že by klidně vydal na vlastní příspěvek "10 věcí co mně serou na Tactical Módu DA:I", protože taktický mód mi přišel hrozně nepřehledný a nikdo se na první pohled nenamáhal s tím ho přeoptimalizovat z konzolí na pc...

Protože rušení vývojáře asi bavilo, tak se i zrušilo samohealování mimo boj a léčit se tak dá jenom pomocí léčivých lektvarů. Ty se sice obnovují při každé návštěve tábora, ale je jich omezený počet a sdílí je celá grupa. Když dojdou, smůla. V příběhových lokacích se pak dají nalézat v bedničkách, které jsou velmi "umně a logicky" umístěny po dungeonu. A aby byl člověk na léčivé lektvary opravdu odkázán, zrušilo se i léčící kouzlo. #Letitgo

Smutným zjištěním pro mně bylo, že ve hře není jako společník pes. Protože každý si stáhl mód do DA:O, aby jeho mabari nezabíral slot v partě a mohl ho brát sebou furt a stejně tak ho pak předělali sami tvůrci do DA II kde byl ve free Black Emporium DLC... O to smutnější fakt to je vzhledem k tomu, že mabariové se ve hře vyskytují jako nepřátelé, jenom nikdy nemůžete mít svého. Hlavně, že "robopes" byl ke sběratelce Mass Effectu 3...

Doge je smutný, že jeho potomstvo nebude v DA:I.

Velkou novinkou DA:I byla možnost jízdy na koni. Protože dneska z nějakého důvodu každé RPG prostě musí obsahovat jízdu na koni. Ovšem kůň v DA:I je prostě na hovno. Ovládá se docela kostrbatě, nemá off-roadové vlastnosti koní ze Skyrimu či Maka a hlavně, nejde z něho bojovat. Navíc stejně jako ve Skyrimu může mít koně jenom hlavní postava a nikoliv společníci. Aby ovšem za hrdinou neběhali jako dementi pěšmo (opa skajrym stajl) tak při nasednutí na koně *puf* zmizí a zase se *puf* objeví při zesednutí z něj.

PR je PR...
Hrad Skyhold, který slouží jako základna pro Inkvizici je velký, úžasný a krásný. Ovšem Skyhold postrádá větší možnosti změny vzhledu. Autoři slibovali 5 MILIONŮ kombinací vzhledu, ovšem jediné co jde pořádně dělat je měnit pár položek v pár sekcích. Doopravdy jde změnit jenom jakého stylu mají být okna/vlajky/bannery/inkvizitorova postel a pak trůn a typ výzdoby v trůním sále. To je celé. Pak jsou tu i možnosti na přestavění věže/nádvoří/zahrady, ale to ty nabízí jenom dva typy změny vzhledu a jsou i docela vtipné. Třeba na postavení "cvičiště" pro vojáky na nádvoří je potřeba najít a zabrat mimo jiné dva kamenolomy. S tím, že ona velkolepá stavba je pak dřevěná ohrada s šesti metrovým průměrem. Takovou kvalitní práci ze zdroji by mohly závidět i papaláši z Tunelu Blanka. Celé je to takové smutnější vzhledem k tomu, jaké dostal The Old Republic v posledním datadisku super možnosti kustomizace příbytku.

Malá a přesto otravná změna je zmizení možnosti prohlédnout si oblíbenost u společníků. Je to maličkost bez které se dá žít, ale sakra proč...

Přeposlední hejt bude na vcelku maličkost, která mi však až neadekvátně vadila. Female Hawke nemá svůj ikonický účes. To mikádo s rozčíslou ofinou mi k Hawčici prostě patřilo a teď už není :(

A na závěr jenom dám hejt na konec, který není dostatečně epický. Proč se mi nelíbil jsem shrnul v samostaném příspěvku, takže nemá cenu to tu znovu rezebírat.

Comments