Valiant Germans in Normandy 1944


Když jsem brouzdal na internetu, uviděl jsem na Boltaction.net zajímavý článek o udělání Hitlerjugend z 25mm modelů. Řekl jsem si, že to vypadá dobře a musím to taky zkusit. A jako ideální krabici proto jsem se rozhodl použít Němce z Normandie od Valiantu.

Tohle je v bedně 4x.
Krabice je sice oficiálně 1/72, ale všude na internetech jsem četl jen nadávání, že to není 1/72 ani omylem a je to mnohem větší. Pro mně tedy naprosto ideální!

Navíc to je celých 68 panáčků za pouhé pětikilčo!

Kromě obyčejných pušek, mají vojáci i nějaký ten samopal, kulomety, panzerfausty, odstřelovačku, ale co je hlavně zajímavé i panzerschreck a těžký 120mm minomet! Už jen kvůli tomu supportu se to finančně vyplatí pořídit.

V krabici jsou čtyři sprue, které obsahují každé jedno od speciálních věcí a 10 "celých monopose panáčků" a 5 panáčků bez ruk, kterým se dá tak měnit výstroj i póza. + Obsluhu ke konkrétním zbraním, které nejdou jinak použít (nabíječ minometu, střelec z MG15).

Kromě zmíněného střelce z MG15 jsou tam i další zajímavé modely. Vyznamenaný velitel v tankistické blůze, pád dalších chlapů v panzerwrapu, gewehr 43, vojáci v obyčejných smocích i v celtách... Pěkné a i charakterní modely.


Modely jsou docela dost s moldlinami, ale nic co by se nedalo obrousit. Jediné kdo to zamrzí je fakt, že párkrát jsou ošklivě přes obličej. A jelikož jsou fakt malý, fakt blbě se to očištuje... Jinak je to relativně normální tvrdý plast, nenadchne ni neurazí. Stejně tak úroveň detailů, která je vzhledem k měřítku dobrá. Ještě když přihlédneme k faktu, že se jedná o sculpty z roku 2008...

Panáčci i rozměrama docela sedí k mému zamýšlenému účelu a to hraní je jako Hitlerjugend. Jsou správně o hlavu menší a ty celty na nich jsou takové větší, než by asi měli být a to jen odpovídá tomu, že mají být děti. Jen holt ty zbraně v jejich rukou nepůsobí větší než by měly, ale malý detail.

Warlordí model vedle Valiantího.
Zajímavostí je, že krabice se dá rozstříhat a postavit z ní domečky. :)

Terény pro chudé. :)
Musím říct, že jsem se toho kitu docela obával, ale byl jsem příjemně překvapen a spokojen. Můžu ho všem vřele doporučit. Ať již chctějí dělat němce v 1/72 (holt budou docela dosti přerostlí no ::D ) či také hrát děcka v Boltu.

Comments