Ogr Cubb Drakkan 2015


O víkendu se konalo podzimní OCčko. Už je tu report od Katchera a fotky od Ceress. Nastal tedy čas, abych i já řekl, jak se mašírovalo za Macragge.



Nakonec jsem se po velmi dlouhé době rozhodl na turnaji provětrat marínu.


Gladius Strike Force 
Chapter Tactics: Ultramarines 

Battle Demi Company 
HQ 1 Captain(90),  Artificer Armor (20), 2x Lighting Claws (30), Jump Pack (15), Melta Bombs (5) [160] (Warlord) 

Elite1 Dreadnougts: 
Elite1a Dreadnought(100), TL Lascannon (15),  [115] 
Elite1a Dreadnought(100), TL Lascannon (15),  Missile Launcher (10)    [125][240] 

Troops1:  Tactical Squad(70) + 5 members (70), Lascannon (20), Plasma Gun (15), Combi-plasma (10), Melta Bombs (5) [190]
Troops2:  Tactical Squad(70) + 5 members (70), Plasma Cannon (15), Plasma Gun (15), Combi-plasma (10), Melta Bombs (5) [185]
Troops3:  Tactical Squad(70) + 5 members (70), Plasma Cannon (15), Plasma Gun (15), Combi-plasma (10), Melta Bombs (5) [185] 

FA1 Assault Squad (70) + 5 members (70), Jump Packs (30), 2x Flamer (10), Power Fist (25) [205] 

HS1 Devastator Squad(70), 4x Missile launcher (60), Armorium Cherub (5) [135] 

10th Company Task Force 
Sergeant Telion [50] 
Troops4: Scout Squad(55), Camo Cloaks (10), 5x Sniper Rifle (5) [70] 
Troops5: Scout Squad(55), Camo Cloaks (10), 4x Sniper Rifle (4),Missile Launcher (15) [84] 
Troops: 6 Scout Squad(55), Combat Blades (0) in Dedicated transport 1 [55] 
Dedicated transport 1: Land Speeder Storm(40), Heavy Flamer(0) [40] 


Roster Total: 1599 pts

Hra 1 - Xberny (Stůl 5)
Berny hraje nesmrtelnou Lychguardu, troje bárky s warriorama a dva rohlíky. Ze začátku se mi i docela daří a Bernyho docela drtím, až je chudák takový zklamaný. Pro naši hru se stane velmi kritickým okamžik, kdy Berny vyleze na středu z lesa Lychguardou, aby nabral Scouty, ale nepovede se mu odconsolidovat zpět do lesa a je následně nabrán mými Dreadnoughty. A ti v tom combatu zůstanou do konce hry...


Mimo střed probíhá nějaké to přestřelování, kdy Bernyho postupně ozobávám, ale on mi zase maže moje MSU jednotky. Vcelku se mi zbortí hra v okamžik, kdy plní assalutáci nedokáží zničit v CC bárkou - nedají jí ani jeden glanc... -.- Nezradit mě v tenhle moment kostky, zjevně bych s přehledem vyhrál.


A chudák kapitán pak umře úplně dementně, když mu do zad střelí letadlo a on to nedokáže od lookoutit ani hodit invul -.-


I když jsem Bernyho docela drtil, nakonec to uhrává na killpointech, protože jsem mu mohl v celé armádě zabít prakticky jen šest jednotek... Uhrávám tedy miniprohru 9:11. Což za mě spokojenost.

Hra 2 - Pepssin (Stůl 7)
Pessin měl minimalistickou Demi company doplněnou hlavně Deathwing formací, kde měl dvoje termosky a jedny rytíře - a do každých termitů jednoho charaktera. Říkám si, že to taky není dobrý matchup, protože mě může neuvěřitelně rychle smazat v CC.


Roztáhnu svůj deploy, aby mi termiti napadali do zad a infiltruju Speeder a cc scouty na svoje levé křídlo. Speederu se dokonce podaří dát FB na pětičce marináků. Ale jelikož jsem jsem se roztáhl moc dozadu, tak jsem nemohl na Pepssina "plně udeřit" a zůstalo mu na stole nějak 9 marináků - mohl jsem třeba víc zariskovat a dát mu teoreticky wipe v prvním kole. ::D


Nutno říci, že Pepssin nemá moc štěstí na kostky proti speederu a tak mi zůstane do konce hry naživu. Jak se ukáže, nemá moc ani štěstí na scatter kostky - z jeho tří jednotek termitů mu v druhém kole do hry přijde jen jedna. A ta je následně smazána.


V dalším kole přišlé dvě jednotky už dělají krapet větší paseku, ale také je jim ukázána síla Ultramaru.


Nakonec Pepssinovu zůstane na stole asi pět modelů, ale dobře stojí na objectivech a mají OS.


Takže nakonec pro mě výhra jenom 15:5. Bohužel, Pepssinovo smazání mě katapultovalo až na stůl číslo tři! ::D



Hra 3 - Grigorij (Stůl 3!)
Nějakou škaredou rukou osudu na mě na třetím stole čekal Grigorij. Měl obdobu toho, co na miniturnaji trojic - jen měl jednu smečku kavaléristů navíc. A ještě se hraje Relic. Well, oba před začátkem hry víme, jak ta hra asi dopadne...


Já zkusím daring plán nainfiltrovat se speeder scouty na Relic a vším si povylézt dopředu a doufat, že je Grigorij nenabere a oni budou moct utéct s Relicem a já se budu zbytkem plést pod nohy jeho vlkům.


Zcela podle očekávání plán úplně nevyšel a Grigorij žere vše co mu stojí v cestě.


Navíc mi to ani moc nepadá a tak třeba charge dvou Dreadnoughtů mu nezabije ani jednoho vlka. Ve čtvrtém kole dostávám wipe. Není k tomu moc co víc říct. ::D

Hra 4 - FirstFlash (Stůl 8)
FF měl dvoje hustolordy na praseti, smečku khornedoges, tři fiendy a dva draky. Říkám si, že dostanu wipe a taky s tím nemám moc co udělat. Pak si řeknu, že se zkusím spolehnout na to, že je to přece FF a zahraje to na piškvorky. Vyšlo to. ::D


Ono plán byl jednoduchý. Stát, střílet, couvat. Ono Flash docela spolupracoval - psi nedělali lordům woundpool, ale naopak lordi tankovali psy. Stejně tak si dal cultisty do rezerv a kartičky na domácích objectivech farmil Fiendy...


Ve druhém kole si to Flash hezky hodil charge a sežral mi jednotku assalutáků - i s kapitánem, co dostal instant z fisty. Na druhou stranu mu jeho deathstara zůstala v rapidu celé mé armády... a byla v jedné střelecké fázy smazána.


Pak už probíhají souboje s Fiendy, které jsou takové vtipné. FF s nimi neumí házet pořádně útoky, ale zase jako ďábel hází jejich 5++. Hlavní průser pro mě se však ukáže, ze jelikož po zničení vozidla není consolidace, tak mi Flash draky strašně maže nahuštěné modely po skončeném combatu...


Nakonec si svůj objective uhájím a ani nedostávám wipe. Bohužel, svoji první kartičku plním až ve čtvrtém kole, takže mě na tohle FF strašně převálcuje. Díky tomu uhrávám jen 7:13, ale i tak jsem s výsledkem velmi spokojený - nebyl to můj wipe.


Hra 5 - Binos (Stůl 8)
Na poslední hru konečně dostávám nějakou novou tvář s kterou jsem ještě nehrál, i když ji "znám z Hofálu". Binos měl dva velký LC bloby s kouzelníkem, Coscripty a dvoje Wyverny s Vendettou. Tedy i konečně armádu co vím co má dělat a jak se bude chovat. ::D Na druhou stranu díky tomu vím, že mi tahle věc má do čtvrtého kola dát zcela nekompromisně wipe.


I když teda Binos si to posere hned při deploy, kdy si svůj Landing pad vyloží z půlky za LoS block...


O nějaké větší zrušení se postarají jen assalutáci, když naběhnou conscripty, smažou je a pak musí přečkat následnou salvu od dvou blobů. A kapitán chudák umře na poslední wound z LC, které mu dá instant. Umřel na první instant v první hře, třetí hře, čtvrté hře a teď i páté hře. -.-


Pak už se toho moc zajímavého neděje - Binos má sice mocnou Dakka střelbu, ale moc cílů na zastřelení. Takže já stojím na všech třech hlavních objectivech.


Dostávám tedy hodně přes Killpointy, ale i tak solidní výhra 17:3. Což jsem opravdu nechápal, protože jsem měl takhle dostat já. ::D

Dohromady jsem tedy nahrál 48 bodů. což mi v generálu stačilo na 11.-13. místo spolu se Sabrem a Grindelem. Tedy, řekl bych i velmi slušný výsledek :) Nahodil bych i výsledkovou listinu, ale pořád není na webu OD...

Bohužel byl na místě zrušen Overall, což mě velmi, ale vážně velmi kurevsky nasralo, protože jsem před turnajem jako blb dodělával fullpaint a rozlišení jednotek... a naprosto zbytečně i když to bylo v propozicích. Jsem z toho velmi smutný a jarní OC asi žalem dropuju...

Ale jinak se mi na turnaji hrálo dobře - soupeři byli fajn a s nikým se mi nehrálo vyloženě špatně. List fungoval asi i líp než jsem čekal, ale ty body nahrál spíše díky tomu, že to protivníci ve správný čas zapiškvorkovali. Kdybych v neděli ty armády potkal s hráči co to umějí zahrát, tak jsem nahrál nulu.


Obzvlášť Dreadi teď jsou vážně hratelní (ještě ve squadroně) a když mají i za demi company Objective Secured, jsou imho fakt dobří. Jen je problém, že do demi company nejde nacpat víc jak jedny...

A nové bojové doktríny dělají hodně - ona ta Gladiuska vlastně nic moc kromě OS neumí - je to pár spešl zbraní a armáda bolterů. Ale díky doktrínám (ještě, když je člověk smurf) i ty boltery dokáží dělat pěknou paseku. Ale imho ideální kombinace na hraní (pokud nechce člověk jet výprodejovou formaci) bude furt Gladius (případně jen demi company) a CAD. Škoda, že teď budou až do Března jen samé omezující turnaje...

Comments