Stavíme město do Bolt Action

Michal Pokorný se s námi podělil o to, jak se staví domácí město do Boltů.

Bitevní pole pro hru  Bolt Action  bez města to je jako rybník bez vody.  Základ této hry jsem si koupil až letos v únoru, ale hned od začátku jsem věděl, že bez pořádného bitevního pole to nebude ono. Začal jsem střádat plány, jak toho co  nejlevněji  dosáhnu. Mezitím jsem si pomalu začal dělat vojáčky a tady jsem poprvé narazil !!

Už je tomu dobrých 25 let kdy jsem naposledy modelařil  a najednou jsem zjistil, že  nákup modelářského nářadí, barev a dalších pomůcek taky nepatří do kategorie LEVNÉ. Abych získal alespoň nějakou představu kolik baráků budu potřebovat na nějaké malé město udělám si par baráčků z papíru. Jedenáct kousků a výsledek – vesnička s křižovatkou! Kouknu na ceny a děsím se . 

Hledám všemožné alternativy jak co nejvíc ušetřit  ( 3D tisk , laserová vypalovačka, vlastní výroba , předělání nějakých levných modelů ) ,ale nic není tak snadné jak to vypadá a já ty baráky chci co nejdřív ,ať můžeme hrát . Vracím se zpět na stránky Warlordu a rozhoduju se mezi plastovým barákem , nenatřeným laser cutem od firmy Sarissa nebo předbarveným laser cutem od 4Ground. S ohledem na kvalitu ruin ve startovacím setu plastový barák zavrhuju . To už by nebyla ani modelařina ,ale zedničina a na tu nemám čas ,ani prostředky . Sarissa nebo 4Ground ? 15 nebo 22 Liber ???

Po finanční úvaze se  rozhoduju  pro 4Ground . Sice je to o   7 liber navíc, ale příjde mi ,že náklady na barvy a čas na dodělání baráku jsou vyšší . Je rozhodnuto ! Kupuju Pre-painted Damaged End Terrace 1.  

Krásně zabalený domeček . Myslím si ,že investice se vyplatila .
V balíčku je 11 platíček + foto  návod. Vypadá to úžasně.
Na nic nečekám a vrhám se na stavbu . Díly jdou snadno vyloupnout  a celá stavba je takové LEGO . Žádný otřep , prostě pohodová stavba . Stěny prvního patra …..
Nalepení vnějších stěn .  Kolíčků není nikdy dost . Stěny na sebe krásně pasují . Opravdu pohodové modelaření i pro laika jako jsem já .
Z tohohle mají být schody . No to jsem na to zvědavej …. 
Jde to snadno a za 2 minuty je konstrukce hotová a můžeme osazovat jednotlivé schody .
Tradáááá ani né 5 minut a poručík může vyzkoušet jak se mu po nich bude chodit ……..
Schodiště je na  svém místě . Jedinej problém je v tom ,že stavba jde dost rychle od ruky a lepidlo nestačí pořádně zaschnout . Znova zakolíkuju boky a  jako správný zedník si jdu zakouřit J
Vnitřní přepážky spodního patra . pokud to jde slepím si ty díly k sobě . Bohužel nejde to u všech a pak je to docela peklo to zakolíkovat . Tak to musím držet a stavbu to zbržďuje . No nejvíc mě brzdí lepidlo . Naštěstí je topení horký a já si tím šetřím čas ….

A je to . Spodní patro dokončeno 
Jak z tohohle mám udělat druhé patro vždyť je to samá díra …..
Test jak budou patra vypadat na sobě  ….. 
Přepážky druhého patra . To provedení je nádherný . 
Nejsem modelář takže si můžu dovolit netrpělivost a než zaschnou přepážky druhého patra vrhám se na stavbu půdy . Kam se na mě hrabe Metrostav :D 
Zakolíkovanej štít střechy a v pozadí schnou další přepážky druhého patra ….. 
Vztyčení štítu střechy . Teď už jenom sehnat májku a můžeme na to dát střechu 
Ono se řekne střecha ,ale v mém případě je to zbytek střechy ……..
Ani to nebolelo , vše do sebe nádherně zapadá a jdeme do finále 
Zbytky zdiva , dveře , parapety , nějaké to okno rozmlátit a je to ………
Domeček jako pro panenky . Kdyby mě nezdržovalo to lepidlo tak za hodinu nemám co dělat !!!  
A šup s ním na stůl !!! Ještě přidáme druhej a tady musí každý uznat ,že oproti těm papírákům co jsem měl na test to vypadá mnohem líp !!! 

Pár slov na závěr: Rozhodně nelituju žádné koruny navíc. Během jednoho dne jsem smontoval dva baráky a pokud by nezdržovalo lepidlo stačilo by na to dopoledne. Na stole vypadají úžasně a vytvářejí pocit reality. Pravda na to ,aby to vypadalo jako pořádný ruiny budu muset ještě nějaký čas vynaložit ,ale ušetřil jsem spoustu času na to ,aby to vypadalo jako zničený barák. Už teď jsem rozhodnutý , že nějaké domečky od 4Ground ještě dokoupím. Aby to nevypadalo jako placená reklama  nebudu  jenom chválit. 

V návodu a na číslech  dílu je pár nesrovnalostí. Tuším , že u třech dílu nesedělo jejich číslo oproti návodu . Naštěstí je návod podobný fotodokumentaci a snadno se zorientujete . Druhé mínus je nedostatek sutě , cihel , trámů a dalších věcí pro opravdový pocit z ruin . Za 22 liber by v balení mohl být pytlík odřezků  pro dokončení a ne ty 4 cihly a 10 tašek ze střechy . No takhle alespoň použiju ty barevný rámečky  a nic nebudu vyhazovat a tím pádem stavba splňuje i ekologická nařízení EU , SPOJENCŮ A TŘETÍ ŘÍŠE J 

Na víc záporů jsem během stavby nenarazil a tak výsledný pocit ze stavby je velice dobrý . Na sestavení toho baráku člověk nemusí být ani modelář , stačí troška zručnosti , Herkules a chuť si hrát……….

Comments